|
StatutTeza a fost susţinută pe 30 aprilie 2008 în CSSşi aprobată de CNAA pe 19 iunie 2008 Autoreferat– 0.46 Mb / în românăTezaCZU 37.013 (043.3)
1.13 Mb /
în română |
Lucrarea prezintă o analiză teoretică şi practică a romanului Fraţii Jderi de M. Sadoveanu, ca model de educaţie permanentă. În disertaţie au fost prezentate şi analizate modele de educaţie populară cu valoare de educaţie permanentă, în baza valorilor literare ale romanului.
• Sunt dezvăluiete concepte despre cultură, educaţie şi literatură, s-a stabilit că în centrul romanului Fraţii Jderi de M. Sadoveanu se află fiinţa umană, ca valoare în sine şi ca valoare supremă a educaţiei permanente. Prin experiment s-a demonstrat că receptarea valorilor literar-artistice, însuşirea modelelor personajelor literare, a relaţiilor dintre personaje sunt modele de educaţie permanentă şi surse întemeiate pe analiza modelelor oferite de personajele literare ale romanului.
Cercetarea realizată a explorat valori semnificative pentru teoria şi practica educaţiei literar-artistice în contextul educaţiei permanente.
Aceste valori s-au manifestat în atitudinea elevilor faţă de fenomenele romanului Fraţii Jderi – tematică, motive, personaje, limbaj, deoarece autorul axează evenimentele pe valorile personalităţii omului, căruia îi revin transformările social-economice.
Autoarea demonstrează că romanul Fraţii Jderi de M. Sadoveanu reprezintă istoria formării personalităţii ca un factor al educaţiei şi al confruntării cu existenţa pentru devenirea personalităţii în schimbare, al acţiunilor fundamentale pentru libertate.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: