|
StatutTeza a fost susţinută pe 26 noiembrie 2010 în CSSşi aprobată de CNAA pe 24 februarie 2011 Autoreferat![]() |
Teza este alcătuită din introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 260 titluri, 13 anexe, 132 pagini text de bază, 17 tabele, 21 figuri. Rezultatele obţinute sunt publicate în 6 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de cercetare. Cercetarea este consacrată studiului dezvoltării competenţelor literar-artistice interculturale ale studenţilor moderni. Scopul cercetării a fost determinarea unor repere psihopedagogice şi filologice pentru valorificarea contribuţiilor formative ale literaturilor străine în dezvoltarea competenţelor literar-artistice interculturale ale studenţilor.
Obiectivele cercetării au vizat determinarea reperelor teoretice ale interculturalităţii şi educaţiei interculturale a studenţilor; stabilirea experienţelor estetice şi literar-artistice ale acestora; examinarea teoretică a caracteristicilor şi valorilor interculturale ale mediului academic universitar şi ale mediului socio-cultural; sistematizarea principiilor de educaţie literar-artistică a elevilor cu principiile de studiere a limbilor străine la facultate; elaborarea unui sistem de activităţi de dezvoltare studenţilor a competenţelor literar-artistice.
Noutatea şi originalitatea ţtiinţifică a cercetării constă în punerea problemei educaţiei interculturale a studenţilor în contextul intercultural academic din R.Moldova prin abordarea şi valorificarea specificului literaturii artistice ca parte integrantă a conţinuturilor de formare profesională iniţială la facultate.
Semnificaţia teoretică a cercetării este dată de precizarea termenilor competenţe, competenţe literar-artistice, interculturalitate; sistematizarea valorilor interculturale ale mediului academic universitar şi al celui sociocultural în R.Moldova; integralizarea principiilor de educaţie literar-artistică a elevilor cu principiile de studiere a limbilor străine la facultate.
Valoarea aplicativă a lucrării constă în stabilirea experienţelor estetice şi literar-artistice ale studenţilor pedagogi; a nivelurilor de dezvoltare interculturală literar-artistică a studenţilor; în elaborarea sistemului de activităţi pentru dezvoltarea competenţelor literar-artistice interculturale.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a făcut/se face prin aplicarea curricula Limba franceză şi Literatura Marii Britanii la Universitatea de Stat din Tiraspol.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: