|
StatutTeza a fost susţinută pe 31 ianuarie 2022 în CSSşi aprobată de CNAA pe 28 aprilie 2022 Autoreferat![]() TezaCZU 378.14:316.77:796.011
|
Structura tezei include: introducere, 3 capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 191 de titluri, 9 anexe, 131 pagini de text de bază, 10 tabele, 37 figuri. Rezultatele obţinute sunt publicate în 17 lucrări ştiinţifice. Cuvinte-cheie: educație universitară, comunicare, competențe de comunicare, competențe profesionale de comunicare, management al comunicării, formare a competențelor, integrare, model integrat, referențial al formării, modul modernizat. Scopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și aplicativă a Referențialului formării competențelor profesionale de comunicare ale studenților facultăților de educație fizică și sport în vederea racordării la cerințele actuale din învăţământul superior.
Obiectivele cercetării: Analiza conceptuală a comunicării, competențelor de comunicare, competențelor profesionale, competențelor profesionale de comunicare și a esențelor lor formative în cadrul educației universitare; descrierea specificului caracteristicilor, factorilor, funcțiilor competențelor de comunicare și managementului comunicării ca factori de reușită în construirea demersului educațional de formare a competențelor profesionale ale studenților; specificarea unităților componente și elaborarea Modelului integrat al modulului; elaborarea demersului experimental de formare a competenţelor profesionale de comunicare în baza modulului integrat „Managementul comunicării în educaţia fizică şi sport”; validarea experimentală a calității formative a Referențialului formării competențelor profesionale de comunicare ale studenților facultăților de educație fizică și sport.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică constă în referențializarea teoretico-aplicativă a instrumentarului de formare a competențelor profesionale de comunicare în baza valorificării managementului comunicării în educația fizică și sport; în demonstrarea valorilor formative ale modulului modernizat „Managementul comunicării în educația fizică și sport”; în ilustrarea necesității formării studentului-viitor specialist în educația fizică și sport ca manager al comunicării.
Rezultatele obținute care au contribuit la soluționarea problemei științifice importante consemnează elaborarea și valorificarea Referențialului formării competențelor profesionale de comunicare ale studenților facultăților de educație fizică și sport în procesul educațional la nivel universitar, fapt ce a contribuit la ridicarea nivelului de competențe de comunicare ale studenților în vederea aplicării acestora în activitatea profesională ulterioară.
Importanța teoretică constă în abordarea conceptuală a noțiunilor de competențe de comunicare și competențe profesionale de comunicare în educația fizică și sport; în dezvăluirea semnificațiilor pedagogice ale noțiunii de competențe profesionale de management al comunicării; în modelarea teoretică a Referențialului formării competențelor profesionale de comunicare ale studenților din învățământul superior de educație fizică și sport.
Valoarea aplicativă a lucrării rezidă în potențialitatea utilizării instrumentarului elaborat și validat experimental în practica educației universitare la diverse discipline de studiu, în vederea formării și dezvoltării competențelor de comunicare ale studenților din perspectiva centrării pe profesionalizarea acestora. Rezultatele obținute vin să completeze datele teoretice și practice din domeniul educaţiei fizice şi sportului, în scopul îmbunătăţirii formării inițiale și continue a specialistului în domeniu, cu deschidere spre educaţia permanentă.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a realizat în procesul educațional la Universitatea de Stat de Educație Fizică și Sport pentru formarea specialiştilor în domeniul educaţiei fizice şi sportului.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: