|
StatutTeza a fost susţinută pe 23 aprilie 2010 în CSSşi aprobată de CNAA pe 5 iulie 2010 Autoreferat![]() |
Cercetarea este expusă pe 169 pagini de text de bază şi cuprinde introducere, trei capitole, concluzii şi recomandări, adnotare în limbile română, rusă, engleză, termenii-cheie, glosar de termeni, bibliografie (208 surse). Conţinutul de bază al tezei este prezentat în 15 lucrări ştiinţifice. În textul tezei sunt inserate 1 tabel şi 6 figuri.
Scopul cercetăriiîl reprezintă analiza şi poziţionarea epistemică a evoluţiei paradigmei curriculumului în societatea postmodernă
Obiectivele cercetării: analiza retrospectivă a studiilor privind evoluţia paradigmei curriculumului; analiza şi sistematizarea caracteristicilor modelului socio-cultural al societăţii postmoderne şi a determinărilor acestuia asupra curriculumului; realizarea unui model epistemic de clasificare a modernităţii şi postmodernităţii curriculumului; identificarea şi analiza modelelor curriculare fundamentale ale postmodernităţii dezvoltate de autori reprezentativi.
Noutatea ştiinţifică a cercetării este obiectivată de: fundamentarea socioculturală a postmodernismului şi a reflecţiei acestuia asupra paradigmei curriculumului; fundamentarea importanţei şi valorii epistemologice a conceptelor şi modelelor lansate de către reprezentanţii postmodernismului drept premisa şi fundamentul pentru paradigma postmodernă a curriculumului;
Valoarea teoretică a cercetării constă în argumentarea viziunilor fondatorilor teoriei curriculare şi rolului acestora în constituirea paradigmei curriculumului în societatea postmodernă. Realizarea unui model epistemic de clasificare a modernităţii şi postmodernităţii paradigmei curriculumului.
Valoarea aplicativă a cercetării rezultă din obiectivele cercetării angajate în plan teoretic şi metodologic. Considerăm că reperele şi constructele teoretice şi metodologice pot oferi sugestii importante pentru rezolvarea unor probleme critice pentru învăţământul actual, naţional: fundamentarea curriculumului local şi deschiderea spre resursele nonformale şi informale; flexibilizarea structurilor sistemului de învăţământ, a programelor şi a manualelor elaborate în spiritul paradigmei curriculumului; rezolvarea raporturilor între cultura generală şi de specialitate; elaborarea unor linii unitare de politică a educaţiei pe termen mediu şi lung.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: