|
StatutTeza a fost susţinută pe 3 iunie 2011 în CSSşi aprobată de CNAA pe 8 iulie 2011 Autoreferat![]() |
Structura tezei. Teza include: introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 171 de titluri, 17 anexe, 133 pagini de text de bază, 25 de figuri, 21 de tabele. Publicaţii la tema tezei. Rezultatele obţinute sînt publicate în 8 lucrări ştiinţifice ( 3 articole în reviste de profil, 1 monografie, 4 comunicări la conferinţe ştiinţifice).
Domeniu de studiu: bazele teoretico-metodologice ale monitorizării din perspectiva managementului educaţional centrat pe asigurarea calităţii educaţiei în şcoală. Scopul cercetării constă în reconceptualizarea monitorizării în unitatea şcolară din perspectiva asigurării calităţii educaţiei.
Obiectivele cercetării: diagnosticarea cadrului conceptual existent de monitorizare în unitatea şcolară; redimensionarea conceptului de monitorizare în perspectiva calităţii educaţiei; definirea cadrului general al sistemului de monitorizare în şcoală; stabilirea şi dezvoltarea conexiunilor monitorizării în contextul procesului managerial-pedagogic de asigurare a calităţii educaţiei în şcoală; elaborarea de grile pedagogice-manageriale şi aplicarea lor în cadrul monitorizării formării competenţelor la elevi.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică este obiectivată de: conceptualizarea reperelor teoretico-metodologice pentru elaborarea sistemelor de monitorizare; fundamentarea teoreticometodologică a conceptului de monitorizare în perspectiva asigurării calităţii în educaţie; definirea cadrului general al sistemului de monitorizare la nivel de unitate şcolară.
Semnificaţia teoretică constă în argumentarea teoretică a cadrului conceptual-metodologic de monitorizare a asigurării calităţii educaţiei în şcoală, criteriilor şi indicatorilor utilizaţi, abordarea teoretico-metodologică a monitorizării asigurării calităţii educaţiei la nivel de unitate şcolară prin raportare la managementul şcolar, procesul de învăţămînt, finalităţile educaţionale.
Valoarea aplicativă a lucrării constă în elaborarea metodologiei de proiectare şi implementare a sistemului de monitorizare în şcoală în perspectiva asigurării calităţii educaţiei; definirea cadrului metodologic al sistemului informaţional din şcoală; elaborarea de grile manageriale de monitorizare a formării de competenţe la elevi; dezvoltarea praxiologiei monitorizării în contextul conexiunilor procesului managerial-pedagogic de asigurare a calităţii educaţiei.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a facut în diferite unităţi şcolare din mun. Chişinău în
anii 2005-2011, în cadrul cursurilor de formare profesională continuă a managerilor şcolari.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: