|
StatutTeza a fost susţinută pe 25 martie 2016 în CSSşi aprobată de CNAA pe 3 iunie 2016 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 37.016.046:004 (043.2)
|
Lucrarea conţine 131 de pagini de text şi cuprinde introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografia din 208 de surse, 16 figuri, 18 tabele, 3 anexe. Conţinutul de bază al tezei a fost reflectat în 7 publicaţii ştiinţifice.
Domeniul de studiu: Teoria generală a educaţiei.
Scopul cercetării constă în elaborarea bazelor pedagogice de utilizare a tehnologiilor informaționale și comunicațiilor în procesul educaţional ca modalitate de dezvoltare a MIC din colegiu tehnic.
Obiectivele cercetării: a analiza abordărilor teoretice de utilizare a TIC în procesul educaţional, a asigura caracteristicile de creare/dezvoltare a MIC din colegiu în baza unei abordări sistematice, sinergice și metodologice, a stabili condiţiile de aplicare a TIC menite să asigure un nivel superior de formare a MIC, a identifica principalele tendinţe şi abordări în aplicarea TIC în procesul educaţional ca factor în formarea şi dezvoltarea MIC şi a valida prin experiment pedagogic eficienţa aplicării TIC în colegiul tehnic.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică a lucrării constă: în reconceptualizarea abordării sistemice, sinergice și metodologice în implementarea TIC în procesul educaţional, ca modalitate de dezvoltare MIC în colegiu, bazat pe interacţiunea dintre toţi participanţii la procesul educaţional, dar şi pe un sistem unic de management, de predare-învăţare cu utilizarea TIC şi autoorganizarea tuturor participanţilor în acest proces; argumentarea diverselor posibilităţi de aplicare a potenţialului TIC în formarea MIC în colegiu; stabilirea principiilor de bază cu privire la aplicarea TIC în activităţile de organizare, metodologice şi procedurale; elaborarea strategiilor pedagogice de predare-învăţare a informaticii în colegiu prin intermediul TIC ca factor fundamental în dezvoltarea MIC.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată în lucrare constă în fundamentarea teoretico-aplicativă a funcţionalităţii Modelului pedagogic de implementare a TIC în procesul educaţional din colegiu, asigurând astfel un potenţial avansat MIC din colegiu, şi eliminarea contradicţiei dintre multiplele avantaje ale MIC, organizat în baza TIC şi nivelul slab de cercetare a problemei date.
Semnificaţia teoretică a cercetării constă în analiza, precizarea şi delimitarea reperelor teoretice privind utilizarea TIC, şi anume: fundamentarea conceptului de abordare sistemică, sinergetică și metodologică de aplicare a TIC în procesul de învăţare şi formare a MIC în colegiu; definirea noţiunii de MIC, constituit în baza mijloacelor TIC, în care utilizarea TIC în predarea-învăţarea informaticii reprezintă un element esenţial de legătură; elaborarea principiilor teoretice de aplicare a TIC în plan organizatoric, metodologic şi procesual; elaborarea Cadrului pedagogoc de predare-învăţare a informaticii în colegiu, având drept bază integrarea tehnologiilor pedagogice şi informaţionale, cu perspectiva aplicării lor în predarea altor discipline
Semnificaţia practică a cercetării rezidă în elaborarea, aplicarea şi validarea următoarelor produse: programului de perfecţionare a cadrelor didactice şi manageriale din colegiu privind aplicarea TIC; curriculumului modernizat la disciplina „Informatica”; recomandărilor metodologice privind aplicarea TIC şi dezvoltarea MIC în colegiu.
8
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: