|
StatutTeza a fost susţinută pe 13 iulie 2017 în CSSşi aprobată de CNAA pe 11 mai 2018 Autoreferat![]() TezaCZU 378.126+796.015.4+65.012.4
|
Domeniul de studiu - pedagogie.
Scopul cercetării constă în argumentarea științifică a formării competenţelor de cercetare managerială a viitorilor antrenori şi eficientizarea pregătirii acestora în procesul educațional.
Obiectivele cercetării: 1. Fundamentarea teoretică şi practică a problemei privind pregătirea științifică și profesional - pedagogică a antrenorilor-manageri. 2. Dezvăluirea rolului pregătirii științifice și profesional-pedagogice a viitorilor antrenori - manageri în contextul conţinuturilor manageriale şi de cercetare științifică. 3. Fundamentarea metodologică a necesității pregătirii pentru activitatea de cercetare managerială a antrenorilor-manageri. 4. Elaborarea demersului experimental al structurii şi conţinutului formării competenţelor de cercetare managerială şi al profilului managerial al antrenorilor în cadrul cursului „Cercetarea managerială în educația fizică și sport”. 5. Argumentarea experimentală a eficienţei cursului „Cercetarea managerială în educația fizică și sport” şi valorificarea acestuia în structura şi conţinutul metodologiei de formare a competenţelor specifice de cercetare managerială a antrenorilor (ciclul II).
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică constă în elaborarea și argumentarea metodologiei de formare și aplicare a competențelor de cercetare managerială a viitorilor antrenori-manageri în cadrul cursului ,,Cercetarea managerială în educație fizică și sport” . S-a stabilit eficiența noului curs, s-a elaborat profilul managerial al viitorului antrenor-manager, a fost elaborat şi aprobat cadrul normativ intern cu privire la înfiinţarea şi implementarea incubatorului inovaţional şi educaţional studenţesc ,,Club al cunoştinţelor şi ideilor” la nivel universitar.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată în domeniu constă în abordarea interpretativă a competențelor de cercetare managerială a viitorilor antrenori-manageri prin dobândirea de aptitudini individuale și de dezvoltare a abilităților și cunoștințelor de specialitate acumulate în cadrul cursului „Cercetarea managerială în educația fizică și sport”, fapt care a contribuit la eficientizarea procesului respectiv și a racordării acestuia la cerințele europene în domeniu.
Importanța teoretică a cercetării este determinarea noțiunii de pregătire a antrenorilormanageri, elaborarea metodologiei de dezvoltare/formare a competențelor de cercetare managerială,stabilirea funcțiilor manageriale în contextul educației fizice și sportului; configurarea Profilului managerial al antrenorului-manager.
Valoarea aplicativă a lucrării constă în posibilitatea utilizării programei experimentale și a metodologiei centrate pe dezvoltarea competențelor de cercetare managerială a antrenorilormanageri şi aplicarea acestora în practică. Rezultatele obținute vin să completeze datele teoretice și practice din domeniul activității de cercetare, în vederea formării unui specialist în domeniu creativ, inovator, deschis spre o dezvoltare profesională continuă.
Implementarea rezultatelor: Rezultatele cercetării au fost implementate în cadrul procesului instructiv al Universității de Stat de Educație Fizică și Sport în procesul pregătirii specialiştilor de calificare înaltă în domeniul educaţiei fizice şi sportului.
1. ASPECTE TEORETICO-METODOLOGICE ALE PREGĂTIRII PENTRUCERCETARE A ANTRENORILOR-MANAGERI
2. DIMENSIUNEA MANAGERIALĂ A ACTIVITĂȚII DE CERCETARE -DEZVOLTARE - INOVARE ÎN DOMENIUL CULTURII FIZICE
3. ARGUMENTAREA METODOLOGICĂ A CURRICULUMULUI DE PREGĂTIRE A ANTRENORILOR - PENTRU ACTIVITATEA DE CERCETARE MANAGERIALĂ
CONCLUZII GENERALE ŞI RECOMANDĂRI
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: