|
StatutTeza a fost susţinută pe 16 aprilie 2019 în CSSşi aprobată de CNAA pe 9 iulie 2019 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 373.2.015(043.2)
|
Structura tezei: Teza este structurată în adnotare, abrevieri, introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 211 titluri, 22 anexe, 150 pagini text de bază, 3 tabele, 26 figuri.
Publicațiile la tema tezei: Esența tezei a fost reflectată în 9 lucrări științifice, dintre care 3 sunt în co lecțiile de conferințe științifice internaționale, 2 în reviste științifice de categoria C, 4 în colecții științifice și reviste din Republica Moldova și Israel.
Domeniul de studiu: educația preșcolară cu axare pe impactul mediului educațional asupra cultivării literației copiilor cu deficiențe de limbaj și obișnuiți în vederea dezvoltării acestora învățării citirii și a scrisului Scopul cercetării este orientat spre fundamentarea teoretică și aprobarea experimentală a impactului educațional al diferitelor instituții educaționale asupra evoluției lingvistice a copiilor preșcolari cu deficiențe de limbă.
Obiectivele cercetării:
1. Identificarea potențialului mediului educațional formal, nonformal și informal în dezvoltarea lingvistică a personalității în devenire.
2. Caracterizarea particularităților evoluției lingvistice a copiilor preșcolari. 3. Diagnosticarea nivelului dezvoltării lingvistice a copiilor preșcolari instituționalizați în grădinițe de copii obișnuite și logopedice.
4. Constatarea experiențelor educaționale existențiale de asigurare a progresului lingvistic a copiilor cu deficiențe de limbaj în contextul mediilor educaționale firești și speciale.
5. Elaborarea și validarea experimentală a Modelului pedagogic de valorificare a mediului educațional fi resc în facilitarea evoluției lingvistice a preșcolarilor cu deficiențe de limbaj.
6. Interpretarea rezultatelor experimentale, deducerea concluziilor și elaborarea recomandărilor practice.
Noutatea și originalitatea științifică constă în fundamentarea demersurilor conceptuale deduse din analiza abordărilor semnificației mediului educațional pentru evoluția personalității la stadiile timpurii de formare, implicit ascensiunea lingvistică; identificarea specificului valorizării principiilor educației constructiviste în dezvoltarea lingvistică a copiilor cu deficiență de limbaj în contextul grupului social de semeni cu dezvoltare lingvistică conformă vârstei. Problema științifică importantă soluționată în teză constă în identificarea mediului educațional optim care poate facilita progresul dezvoltării lingvistice a copiilor preșcolari cu deficiențe de limbaj.
Semnificația teoretică a lucrării a cercetării rezidă în:
Valoarea aplicativă a lucrării:
Implementarea rezultatelor științifice.
Rezultatele științifice ale prezentei cercetări au fost aplicate: în activitatea instituțiilor preșcolare experimentale în perioada anilor 2012-2015, în procesul activităților didacticoeducative desfășurate de autorul studiului, în cadrul programelor și workshopurilor de formare continuă a cadrelor didactice din grădinițele obișnuite și logopedice în cadrul Centrului de Leadership Uman din Israel în perioada 2014-2015.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: