|
StatutTeza a fost susţinută pe 20 mai 2016 în CSSşi aprobată de CNAA pe 15 noiembrie 2016 Autoreferat– 0.28 Mb / în română– 0.27 Mb / în engleză TezaCZU 37.0(043.3)
1.88 Mb /
în engleză |
Structura tezei: Introducere, trei capitole, concluzii generale, sugestii şi recomandări. Bibliografia include 143surse, 125 pagini text de bază, 13 figuri şi 12 tabele, adnotare în limbile română, engleză, rusă.
Publicaţii: La tema tezei au fost elaborate şi publicate 4 articole în reviste de specialitate; 2 articole în cadrul materialelor conferinţelor internaţionale, organizate în Republica Moldova.
Domeniul cercetării: Teoria generală a educaţiei
Scopul cercetării: constă în prezentarea fundamentelor teoretice şi metodologice a modelului pedagogic de formare a motivaţiei profesorilor pentru dezvoltarea carierei.
Obiectivele cercetării:
1. Elucidarea concepţiilor motivaţiei angajaţilor cu privire la dezvoltarea carierei în sistemul educaţional
2. Identificarea factorilor din mediul şcolar, ce provoacă lipsa motivaţiei profesorilor
3. Reflectarea caracteristicilor unui comportament motivat al profesorilor, predispoziţia acestora de a stagna
în statutul profesional iniţial
4. Examinarea impactului mediului organizaţional şi a responsabililor de politici educaţionale, precum şi a
administraţiei asupra dezvoltării profesionale
5. Elaborarea şi validarea experimentală a modelului pedagogic de formare a motivaţiei cadrelor didactice,
pentru dezvoltare profesională, precum şi menţinerea nivelului înalt al motivaţiei pedagogice.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică rezidă în actualizarea fenomenului de epuizare profesională şi prevenirea acestuia, identificarea caracteristicilor şi nevoilor profesorilor în cadrul sistemului educaţional existent, stabilirea cauzelor şi factorilor ce ţin de stagnarea acestora în poziţii nesatisfăcătoare iniţiale, analizarea modalităţilor de înarmare a profesorilor cu instrumente motivaţionale pentru dezvoltarea profesională, sugerarea metodelor alternative pentru dezvoltarea motivaţiei.
Problema ştiinţifică soluţionată în cadrul investigaţiei noastre este: determinarea aspectelor epistemologice a lipsei motivaţiei pentru dezvoltarea carierei, care a contribuit la proiectarea unui model pedagogic pentru dezvoltarea motivaţiei de a avansa în cariera pedagogică, în vederea sporirii calităţii activităţii profesionale.
Semnificaţia teoretică rezidă în elucidarea argumentelor ştiinţifice cu privire la importanţa motivării profesorilor pentru dezvoltarea carierei profesionale, identificarea factorilor şi indicatorilor dezvoltării carierei pedagogice, generalizarea experienţelor de auto-realizare prin intermediul avansării în cariera didactică. Modelul elaborat în cadrul investigaţiei noastre poate fi utilizat de sistemul educaţional şi de diverse contexte de formare profesională ca prototip psiho-pedagogic pentru:
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: