|
StatutTeza a fost susţinută pe 27 decembrie 2011 în CSSşi aprobată de CNAA pe 16 februarie 2012 Autoreferat– 0.36 Mb / în română |
Teza constă din introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 205 numiri, 139 pagini text de bază, 21 anexe, 6 figuri, 21 tabele. Rezultatele cercetării sunt publicate în 17 lucrări ştiinţifice.
Domeniul cercetării îl constituie evaluarea calităţii învăţămîntului în instituţiile preuniversitare din perspectivă pedagogică.
Scopul şi obiectivele cercetării. Scopul constă în fundamentarea metodologiei evaluării calităţii învăţămîntului în instituţiile preuniversitare.
Obiectivele cercetării includ analiza teoriei şi practicii evaluării calităţii învăţămîntului preuniversitar; stabilirea bazelor pedagogice ale evaluării calităţii învăţămîntului la nivel instituţional; proiectarea sistemului calităţii în învăţămîntul preuniversitar multinivelar şi de nivel instituţional; fundamentarea şi elaborarea metodologiei evaluării calităţii învăţămîntului în instituţiile preuniversitare; elaborarea şi asigurarea instrumental-tehnologică a evaluării calităţii învăţămîntului în instituţiile preuniversitare; implementarea şi validarea componentei metodologice a formării qualitologice a evaluatorilor calităţii învăţămîntului.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică este determinată de conceptualizarea reperelor teoretico-metodologice pentru elaborarea/proiectarea a sistemului calităţii învăţămîntului instituţiei preuniversitare; elaborarea Metodologiei evaluării calităţii învăţămîntului în instituţiile preuniversitare, care contribuie la sporirea eficienţei evaluării calităţii învăţămîntului din perspectiva standardelor educaţionale; fundamentarea şi elaborarea componentei metodologice a formării qualitologice a evaluatorilor calităţii învăţămîntului la nivelul personalului administrativ şi pedagogic din învăţămîntul preuniversitar.
Problema ştiinţifică soluţionată în cercetare:Determinarea metodologiei evaluării calităţii învăţămîntului în instituţiile preuniversitare şi contribuţia tehnologică la modernizarea managementului evaluării calităţii învăţămîntului.
Semnificaţia teoretică constă în fundamentarea teoretică a algoritmului proiectării sistemului calităţii învăţămîntului instituţiei preuniversitare; determinarea condiţiilor organizatorico-pedagogice de implementare a sistemului calităţii învăţămîntului instituţiei preuniversitare.
Valoarea aplicativă a lucrării este determinată de utilizarea procedurilor, instrumentelor, tehnologiilor şi metodologiei evaluării calităţii învăţămîntului în instituţiile preuniversitare de către evaluatori şi, în formarea profesională iniţială şi continuă a personalului administrativ şi pedagogic.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice. Rezultatele cercetării au fost implementate la Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” şi Academia de Administrare Publică pe lîngă Preşedintele Republicii Moldova. Lotul experimental a fost reprezentat de 150 subiecţi (studenţi-pedagogi ai UPS „Ion Creangă”; pedagogi din şcolile mun. Chişinău; manageri şcolari-masteranzi în cadrul AAP; pedagogi masteranzi în cadrul UPS „Ion Creangă”).
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: