|
StatutTeza a fost susţinută pe 12 iunie 2015 în CSSşi aprobată de CNAA pe 7 iulie 2015 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 37.016.046:84.111 (043.3)
|
Structura tezei: introducere, 3 capitole, concluzii generale şi recomandări, 206 surse bibliografice, 131 pagini text de bază, 4 anexe, 21 tabele, 22 figuri. Publicaţii la tema tezei: 11 lucrări ştiinţifice
Domeniul de studiu: Didactică limbii engleze
Scopul cercetării este analiza comparată a didacticii limbilor străine pentru identificarea condiţiilor pedagogice şi a direcţiilor prioritare de optimizare a didacticii predării limbii engleze elevilor din clasele a V-VII în şcolile de cultură generală din Kîrgîzstan şi Turcia. Obiectivele cercetării: determinarea fundamentelor teoretice şi metodologice ale predării limbilor străine în şcolile de cultură generală din Kîrgîzstan şi Turcia; analiza comparativă şi stabilirea specificului didacticii limbii străine în Kîrgîzstan şi Turcia, determinarea reprezentărilor cadrelor didactice şi a elevilor despre didactica limbii străine, determinarea condiţiilor pedagogice şi elucidarea direcţiilor prioritare de optimizare a didacticii limbii engleze în şcolile de cultură generală din Kîrgîzstan şi Turcia; elaborarea recomandărilor ştiinţifico-metodice privind optimizarea didacticii limbii engleze în şcolile de cultură generală din Kîrgîzstan şi Turcia.
Noutatea ştiinţifică şi originalitatea cercetării rezultă din: fundamentarea teoretică şi metodologică a analizei comparative a didacticii limbilor străine în Kîrgîzstan şi Turcia; determinarea prin studiu comparat a specificului didacticii limbilor străine în şcolile de cultură generală din Kîrgîzstan şi Turcia; determinarea condiţiilor pedagogice şi elucidarea direcţiilor prioritare de optimizare a didacticii limbii engleze în şcolile de cultură generală din Kîrgîzstan şi Turcia; elaborarea recomandărilor ştiinţifico-metodice privind optimizarea didacticii limbii engleze în şcolile de cultură generală din Kîrgîzstan şi Turcia.
Studiul comparat al didacticii limbii străine orientat spre determinarea condiţiilor pedagogice şi a direcţiilor prioritare de optimizare a predării limbii engleze în şcolile de cultură generală din Kîrgîzstan şi Turcia care sporesc eficienţa studierii limbilor străine şi asigură comunicarea şi integrarea socială a elevilor constituie problema ştiinţifică soluţionată în cercetare.
Semnificaţia teoretică a cercetării rezidă în: actualizarea unor termeni necesari în demersul teoretic (analiza comparată, sistemul de învăţămînt, didactica limbilor străine) pentru identificarea premiselor istorice ale predării limbilor străine în sistemul de învăţămînt din Kîrgîzstan şi Turcia, analiza comparativă a programelor de studiu pentru predarea limbii engleze în Kîrgîzstan şi Turcia; determinarea valorilor socioculturale în termeni de competenţe, ca finalităţi de studiu ale limbilor străine în şcolile din Kîrgîzstan şi Turcia.
Valoarea aplicativă a lucrării constă în optimizarea didacticii limbilor străine prin rezultatele obţinute în cercetare, prin elaborarea recomandărilor metodice privind optimizarea didacticii limbii engleze în Kîrgîzstan şi Turcia, valorificate ca resursă în cercetările de didactică şi pentru dezvoltarea conţinutului disciplinelor în învăţămîntul superior pedagogic.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a realizat la conferinţe ştiinţifice internaţionale şi naţionale; au fost experimentate în instituţii de învăţămînt universitar din Kîrgîzstan şi Turcia între anii 2011-2014.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: