Cuvinte Cheie
motiv, motivaţie, tipuri de motivaţie, motivaţia învăţării, strategii motivaţionale, condiţii psihopedagogice, principii de stimulare a motivaţiei, model pedagogic,
învăţător, elevi de vârstă şcolară mică
Adnotare
Structura tezei: introducere, 3 capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie
din 128 titluri, 119 pagini text de bază, 25 tabele, 4 figuri, adnotare (în română, rusă şi engleză).
Publicaţii la tema tezei: 9 lucrări ştiinţifice, dintre care 1 articol în revistă recunoscută
din străinătate, 2 articole în reviste din registrul naţional al revistelor de profil, categoria C şi 2
articole la conferinţe internaţionale, 1 articol la conferinţă naţională şi 3 publicaţii electronice.
Domeniul de studii: teoria generală a educaţiei
Scopul cercetării: rezidă în identificarea reperelor pedagogice şi elaborarea,implementarea şi validarea modelului pedagogic de formare a motivaţiei pentru învăţare la elevii claselor primare.
Obiectivele cercetării:
- analiza abordărilor teoretice cu privire la motivaţia pentru învăţare a elevilor claselor primare;
- conceptualizarea formării motivaţiei pentru învăţare a elevilor claselor primare;
- determinarea principiilor, factorilor şi condiţiilor pedagogice de formare a motivaţiei pentru
- învăţare la elevii claselor primare;
- elaborarea strategiei de formare a motivaţiei pentru învăţare la elevii claselor primare;
- elaboararea, implementarea şi validarea Modelului pedagogic de formare a motivaţiei pentru învăţare la elevii claselor primare.
Noutatea şi originalitatea cercetării: delimitarea conceptuală de motivaţie pentru
învăţare la elevii claselor primare din perspectivă psihologică, pedagogică şi metodologică;
fundamentarea conceptului de formare a motivaţiei pentru învăţare la elevii claselor primare:
principii, factori şi condiţii generale, condiţii educaţionale, condiţii specifice; elaborarea
Modelului pedagogic de formare a motivaţiei pentru învăţare a elevilor claselor primare, axat pe
dimensiunile metodologică şi procedurală, determinate de un ansamblu de repere pedagogice;
implementarea strategiei pedagogice de formare a motivaţiei pentru învăţare la elevii claselor
primare, prin combinarea metodelor interactive cu teoriile motivaţiei.
Problema ştiinţifică soluţionată rezidă în formarea unei dinamici de învăţare prin
elaborarea şi implementarea Modelului pedagogic de formare a motivaţiei pentru învăţare la
elevii claselor primare, prin situaţii de învăţare în baza programului formativ.
Semnificaţia teoretică a cercetării constă în dezvoltarea teoriei şi metodologiei de
formare a motivaţiei pentru învăţare la elevii claselor primare prin fundamentarea modelului
pedagogic, determinarea unor situaţii de formare a motivaţiei pentru învăţare la elevii claselor
primare.
Valoarea aplicativă a cercetării este reprezentată de: identificarea şi fundamentarea
strategiei de formare a motivaţiei pentru învăţare la elevii claselor primare; elaborarea şi
implementarea Modelului pedagogic de formarea a motivaţiei pentru învăţare a elevilor claselor
primare; proiectarea şi implementarea strategiei specifice de formare a motivaţiei pentru învăţare
la elevii claselor primare.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice. Rezultatele ştiinţifice au fost implementate în
şcolile primare din Israel prin implementarea strategiilor de formare a motivaţiei pentru învăţare
destinate elevilor din clasele primare, în perioada anilor 2014-2017, susţinut de către Ministerul
Educaţiei din Israel.
Cuprins
1. ABORDĂRI PSIHOPEDAGOGICE ALE MOTIVAŢIEI PENTRU ÎNVĂŢARE LA ELEVII CLASELOR PRIMARE
- 1.1.Delimitări conceptuale ale motivaţiei
- 1.2. Particularităţile motivaţiei pentru învăţare la elevii din clasele primare
- 1.3.Aspecte psihopedagogice ale vârstei școlare mici
- 1.4.Concluzii la capitolul 1
2. REPERE METODOLOGICE DE FORMARE A MOTIVAŢIEI PENTRU ÎNVĂŢARE LA ELEVII CLASELOR PRIMARE
- 2.1. Conceptualizarea formării motivaţiei pentru învăţare la elevii claselor primare din Israel
- 2.2. Strategii de formare a motivaţiei pentru învăţare la claselor primare
- 2.3. Concluzii la capitolul 2
3. VALIDAREA SISTEMULUI DE CONDIŢII ŞI MIJLOACE DE FORMARE A DINAMICII MOTIVAŢIEI PENTRU ÎNVĂŢARE LA ELEVII CLASELOR PRIMARE
- 3.1. Constatarea nivelului de motivaţie pentru învățare la elevii claselor primare din Israel
- 3.2. Valorificarea experimentală a strategiei de formare a motivaţiei pentru învăţare la elevii claselor primare din Israel
- 3.3.Analiza calitativă şi cantitativă a rezultatelor experimentale
- 3.4. Concluzii la capitolul 3
CONCLUZII GENERALE ŞI RECOMANDĂRI
DECLARAȚIA PRIVIND ASUMAREA RĂSPUNDERII
CV-ul AUTORULUI