|
StatutTeza a fost susţinută pe 30 ianuarie 2020 în CSSşi aprobată de CNAA pe 28 februarie 2020 Autoreferat![]() TezaCZU 373.015(043.3)
|
Structura tezei: Introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 151 de titluri, 2 anexe, 145 pagini de text de bază, 12 figuri, 6 tabele. Rezultatele obţinute sunt publicate în 10 lucrări ştiinţifice.
Scopul lucrării: Fundamentarea teoretică şi praxiologică a managementului eticii, elaborarea și validarea experimentală a modelului pedagogic al managementului eticii în instituţia școlară, orientat spre dezvoltarea culturii etice organizaționale.
Obiectivele cercetării:
1)Analiza evoluției teoriilor etice, a eticii ca știință și a modelelor teoretice de analiză a comportamentelor etice;
2)Caracterizarea esenței și a evoluţiei conceptului de management al eticii;
3)Configurarea praxiologică a managementului eticii în instituţia școlară ;
4)Definirea conceptului de management al eticii, elaborarea și validarea experimentală a Modelului pedagogic al managementului eticii în instituţia școlară;
5) Elaborarea și implementarea Constructului curricular și a Demersului acţional al formării competenţei de management al eticii a managerilor școlari.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică:
1)Elaborarea Modelului pedagogic al managementului eticii în instituţia școlară în viziune integratoare, întemeiat pe valori şi principii autentice şi relevante domeniului de referinţă;
2)Elaborarea Mecanismului managerial de dezvoltare a culturii etice în instituția școlară, ca dimensiune metodologică a modelului;
3)Elaborarea Constructului curricular și a Demersului acţional al formării competenţei de management al eticii a managerilor școlari;
4)Elaborarea constructului de validare prin experiment a mecanismului managerial de dezvoltare a culturii etice în instituția școlară, ca parte componentă a modelului;
5)Elaborarea Referinţialului de evaluare a competenţei de management al eticii a managerilor școlari.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată în cercetare: fundamentarea teoretică şi praxiologică a managementului eticii și elaborarea modelului pedagogic al managementului eticii în instituţia școlară în vederea dezvoltării culturii etice organizaționale.
Semnificaţia teoretică:
1)Modelul pedagogic al managementului eticii în instituţia școlară în viziune postmodernă, integralistă, bazată pe un sistem de valori şi principii autentice şi relevante domeniului de referinţă;
2)Mecanismul managerial al dezvoltării culturii etice organizaţionale;
3)Esența competenței de management al eticii și sistemul de competenţe specifice ale managerilor școlari în domeniul managementului eticii, precum și referențialul de evaluare a acestora;
4)Sinteza valenţelor teoriilor etice și a modelelor teoretice de analiză a comportamentelor etice;
5)Instrumentele manageriale de instituționalizare a eticii;
6)Esența culturii etice ca finalitate a managementului eticii la nivel organizaţional.
Valoarea aplicativă:
1)Configurarea praxiologică a managementului eticii în instituţia școlară;
2)Sistemul de competenţe specifice ale managerilor școlari în domeniul managementului eticii;
3)Criteriile de evaluare a sistemului de competenţe specifice ale managerilor școlari în domeniul managementului eticii;
4)Constructul curricular de formare a competenţei de management al eticii a managerilor școlari;
5)Demersul acţional al formării competenţei de management al eticii a managerilor școlari; 6)Constructul de valorificare şi validare experimentală în domeniul managementului eticii în instituţia școlară.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice: Rezultatele teoretico-praxiologice ale cercetării au fost implementate în cadrul cursurilor de perfecţionare a managerilor şcolari, a cadrelor didactice de la Universitatea de Stat B.P.Hașdeu, în cadrul conferințelor internaționale și naționale, prin intermediul seminarelor ştiinţifico-metodologice cu managerii şcolari, precum și prin intermediul publicaţiilor ştiinţifice în revistele naţionale de specialitate.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: