|
StatutTeza a fost susţinută pe 28 mai 2020 în CSSşi aprobată de CNAA pe 31 iulie 2020 Autoreferat![]() TezaCZU 373.3.091(043.3)
|
Structura tezei: Introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 268 de titluri, 138 pagini text de bază, 55 de figuri, 36 tabele. Rezultatele obţinute sunt publicate în 17 lucrări ştiinţifice.
Scopul lucrării: stabilirea fundamentelor teoretice și praxiologice, conceptualizarea și validarea experimentală a modelului pedagogic de evaluare a competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar prin valorificarea testului integrativ.
Obiectivele cercetării: 1) Analiza comparativă a cadrului normativ internațional și național în domeniul evaluării competențelor școlare; 2) Sintetizarea valorilor teoretice ale evaluării rezultatelor școlare în învățământul primar; 3) Esențializarea evaluării rezultatelor școlare din perspectiva didacticii competențelor; 4) Conceptualizarea Modelului pedagogic de evaluare a competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar; 5) Elaborarea și validarea experimentală a tehnologiei evaluării competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar prin valorificarea testului integrativ; 6) Argumentarea experimentală a eficacității Constructului curricular de formare a cadrelor didactice în domeniul evaluării competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar prin valorificarea testului integrativ.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică rezidă în: Modelul pedagogic de evaluare a competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar; Tehnologia evaluării competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar prin valorificarea testului integrativ; Constructul curricular de formare a cadrelor didactice în domeniul evaluării competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar prin valorificarea testului integrativ; Constructul de validare prin experiment a tehnologiei evaluării competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar prin valorificarea testului integrativ.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată în cercetare constă în fundamentarea teoretică și praxiologică a funcționalității modelului pedagogic și a tehnologiei de evaluare a competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar prin valorificarea testului integrativ, astfel asigurându-se eficacitatea procesului de evaluare a competențelor elevilor la finele învățământului primar.
Semnificaţia teoretică: sistemul de valori și principii ale evaluării competențelor elevilor în învățământul primar; esenţa conceptelor de personalitate integrală, evaluare integrativă, tehnologie a evaluării competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar, test integrativ; agumentarea, din perspectiva evaluării competențelor transdisciplinare, a raporturilor: standarde de eficiență, indicatori de performanță, competențe transdisciplinare; competenţe-cheie/ transversale/ transdisciplinare – competenţe specifice disciplinelor școlare; competențe-cheie/ transversale – discipline școlare și structurarea tabloului sintetic al interferenței dintre sistemul de competenţe – cheie/ transversale și competenţele transdisciplinare, asumate prin Curriculumul şcolar.
Valoarea aplicativă rezidă în: Tehnologia evaluării competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar prin valorificarea testului integrativ; Constructul curricular de formare a cadrelor didactice în domeniul evaluării competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar prin valorificarea testului integrativ; Strategia de elaboarare a matricei de specificaţii pentru evaluarea competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar prin testul integrativ; Algoritmul de elaborare a matricei de specificații şi matricea de specificaţii pentru evaluarea competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar prin testul integrativ.
Aprobarea rezultatelor cercetării. Cercetarea s-a realizat în cadrul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, catedra Psihopedagogie şi Management Educaţional. Rezultatele teoretico-praxiologice ale cercetării au fost aprobate în şedinţele catedrei Psihopedagogie şi Management Educaţional, în ședințele Consiliului Științifico-Didactic al Institutului de Științe ale Educației.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice: Rezultatele teoretico-metodologice ale cercetării au fost
implementate în cadrul cursurilor de perfecţionare a învățătorilor, a managerilor școlari de la IȘE prin
intermediul seminarelor ştiinţifico-metodologice cu cadrele didactice, precum și prin intermediul
publicaţiilor ştiinţifice în revistele naţionale şi internaţionale.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: