|
StatutTeza a fost susţinută pe 7 decembrie 2018 în CSSşi aprobată de CNAA pe 25 ianuarie 2019 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 378.091(043.3)
|
Structura tezei: introducere, trei capitole, concluzii generale și recomandări, bibliografie din 240 titluri, adnotare (română, rusă, engleză), list abrevierilor, 136 pagini de text, 17 figuri, 19 tabele, 11 anexe.
Publicații la tema tezei: 9 lucrări științifice
Domeniu de studiu - pedagogia universitară.
Scopul cercetării constă în proiectarea și testarea/aprobarea tehnologiei educaționale, orientate spre formarea pedagogică a cadrelor didactice universitare debutante, prin intermediul formării competențelor profesionale la locul de muncă. Obiectivele cercetării: analiza complexă, în literatura de specialitate națională și internațională, a conceptelor: formare pedagogică, activitate pedagogică, tehnologie educațională, competențe pedagogice și competența cadrelor didactice universitare debutante; proiectarea modelului tehnologiei educaționale de formare pedagogică a cadrelor didactice universitare debutante în contextul real al instituției de învățământ (la locul de muncă); identificarea componentelor conceptuale, conținutale și procesuale ale tehnologiei educaționale; fundamentarea condițiilor de implementare a tehnologiei educaționale care asigură formarea pedagogică și dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice universitare debutante; conceptualizarea modelului de competențe profesionale necesare pentru formarea pedagogică; elaborarea componentelor conținutale ale fiecărei părți a tehnologiei educaționale; realizarea experimentului pedagogic în vederea aprecierii eficienței tehnologiei de formare pedagogică elaborate.
Noutatea și originalitatea științifică este obiectivată de: fundamentarea noilor abordări în formarea pedagogică a profesorilor universitari debutanţi; determinarea competențelor profesionale necesare cadrelor didactice universitare debutante; diferențierea nivelurilor de asimilare a competențelor profesionale în baza descriptorilor; elaborarea planului de studiu al tehnologiei „Strat-up pedagogic” și al seminarului „Inițiere profesională”; elaborarea design-ului educațional care vizează formarea competențelor profesionale; crearea unei hărți tehnologice de instruire și a unui sistem de diagnosticare.
Problemă științifică importantă soluționată constă în elaborarea tehnologiei formării competențelor pedagogice a cadrelor didactice universitare debutante la locul de muncă. Semnificația teoretică a cercetării este argumentată prin: analiza conceptelor fundamentale din teoria formării pedagogice; definirea specificului, sarcinilor și funcțiilor activității pedagogice a cadrelor didactice debutante; analiza abordărilor conceptului de „tehnologie pedagogică” urmată de definirea acesteia din perspectiva cercetării noastre; studierea conceptelor de „competențe profesionale” și „competență”; elaborarea modelului de tehnologie educațională, inclusiv tehnologia „Start-up pedagogic” și seminarul „Inițiere profesională”; fundamentarea oportunității de a crea un model al tehnologiei de formare pedagogică pentru formarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice universitare debutante la locul de muncă, în vederea unui debut de succes.
Valoarea aplicată a cercetării constă în: constă în: elaborarea și validarea tehnologiei„Start-up pedagogic” și a seminarului „Inițiere profesională” pentru cadrele didactice universitare debutante; elaborarea design-ului educațional și a modulelor pentru formarea competențelor profesionale a cadrelor didactice universitare debutante; modelului pentru evaluarea nivelului de asimilare a competențelor profesionale, luându-se în considerare tehnologiile existente în domeniul testării.
Implementarea rezultatelor științifice s-a realizat prin realizarea tehnologiei formării profesionale a cadrelor didactice universitare debutante în cadrul Academiei de Economie și Drept din Tiraspol, între anii 2011 – 2017, inclusiv prin intermediul conferințelor științifice naționale și internaționale, a publicațiilor științifice.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: