1 septembrie 2015
În contextul aprobării noilor reglementări în educația doctorală și luând în considerare principalele tendințe în domeniu pot fi sintetizate următoarele provocări pentru studiile doctorale în Republica Moldova:
- Fragmentarea sistemului de pregătire prin doctorat ;
- Număr redus de persoane pregătite prin doctorat;
- Distanţarea doctoratului de procesul de cercetare ştiinţifică;
- Subfinanţarea studiilor doctorale;
- Disproporţii structurale în pregătirea persoanelor pe domenii ştiinţifice;
- Conflicte de interese şi fraude ştiinţifice în studiile doctorale;
- Discontinuitate în elaborarea şi promovarea politicilor în domeniul doctoratului;
- Concentrarea majorităţii funcţiilor decizionale în instituții cu capacităţi şi experienţă insuficientă;
- 9 Colaborare restrânsă în procesul studiilor doctorale la nivel naţional şi internaţional;
- Asigurarea cu conducători de doctorat calificaţi şi stabilirea rolului acestora.
Fiecare din aceste provocări a fost analizată după schema: caracteristicile - noile reglementări - posibilul impact negativ (în lipsa unor acțiuni) - soluții propuse.
Materialul complet (autor - G.Cuciureanu) poate fi citit în nr.2 al revistei
Intellectus.