Comisia de atestare
Comisia de acreditare
Comisiile de experţi
Dispoziţii, instrucţiuni
Acte normative
Nomenclator
Instituţii
Consilii
Seminare
Teze
Conducători de doctorat
Deţinători de grad
Doctoranzi
Postdoctoranzi
CNAA logo

 română | русский | english


versiune pentru tipar

Întâlnirea conducerii CNAA cu preşedintele Republicii Moldova


1 februarie 2017

La data de 31 ianuarie 2017, conducerea Consiliului Naţional pentru Acreditare şi Atestare (CNAA), însoţită de membri ai Comisiei de Atestare şi ai Comisiei de Acreditare din cadrul CNAA, au avut o întâlnire cu preşedintele Republicii Moldova, dr. Igor Dodon. Inițiativa unei astfel de întâlniri a venit din partea preşedintelui Republicii Moldova, dat fiind faptul că CNAA, conform Codului cu privire la ştiinţă şi inovare al Republicii Moldova, este în subordinea Președinției.

Amintim că pe parcursul ultimului an au fost lansate mai multe concepte de restructurare a sferei științei și inovării, inclusiv a activităților pe segmentul de responsabilitate a CNAA – evaluarea și acreditarea organizaţiilor din sfera ştiinţei şi inovării, atestarea cadrelor ştiinţifice şi ştiinţifico-didactice de înaltă calificare și monitorizarea doctoratului.

În cadrul întâlnirii s-au discutat, în contextul proceselor de reformare a ştiinţei şi educaţiei din Republica Moldova, probleme ce ţin de atestarea personalului ştiinţific şi acreditarea organizaţiilor de cercetare-dezvoltare, rolul şi statutul CNAA în aceste procese, oportunitatea demarării procedurilor de aprobare a unui nou decret privind componența nominală a CNAA.

Președintele Republicii Moldova consideră necesară menținerea sistemului de stat de acreditare și atestare, creat în ultimii 25 de ani și recunoscut de comunitatea științifică internațională. De asemenea, președintele Igor Dodon s-a pronunțat pentru menținerea CNAA în subordinea Președinției şi a statutului autonom al CNAA față de alte ministere și agenții. În discuție au fost puse și unele aspecte ce țin de modernizarea sistemului național de atestare și acreditare.